Ghost of Yōtei je nova igra, ki jo je razvilo Sucker Punch Productions in je samostojen naslednik igre Ghost of Tsushima. Dogajanje je prestavljeno v leto 1603, v regijo Ezo (danes Hokkaido) in glavno vlogo prevzame Atsu, samurajka/rōnin, ki jo žene maščevanje proti tolpi zloglasnih Yōtei Six. Igra je izšla 2. oktobra 2025 izključno za PlayStation 5.
Zgodba in lik Atsu
Zgodba je preprosta, a učinkovita. Atsu kot otrok priča pomoru svoje družine, ki ga povzročijo Yōtei Six, in preživi, da bi se vrnila po maščevanje. Ni epske države, ni velikih političnih zavez, gre predvsem za osebni, čustveni konflikt.
Podprti liki, kot sta Jubei (Atsujin brat) in Oyuki, dodajo globino; niso le “stranski NPC-ji”, ampak prispevajo k razumevanju Atsujeve motivacije, njenega odnosa do preteklosti in sveta, ki jo obdaja.
Za razliko od Jina iz Tsushima, ki je moral ravnati z notranjimi konflikti časti, tradicije in pričakovanj, Atsu ne izgublja časa z moralnimi dilemami, njena pot je bolj neposredna, surova. To daje igri drugačen ton: manj epike, več intenzivnosti. Tudi če je zgodba v osnovi klasična maščevanska pripoved, jo igra izpelje z dovolj čustvenosti in detajlov, da ne postane kar kliše.
Grafika
Igra izkorišča PS5 moč vidne izboljšave so v osvetlitvi, detajlih okolij, teksturah likov, oddaljenostih risanja (draw distance), reakcijah vremena, snega, pa tudi boljših učinkov dima, ognja in sence.
So pa različni načini prikaza “modes”, ki omogočajo prilagoditev vizualne izkušnje:
- Kurosawa Mode, ki vrne črno-beli filter in filmski stil, ki spominja na klasike japonskega filma.
- Miike Mode, ki poudari gore, blato in bolj tesno kamero v bojih, da so spopadi bolj surovi in intenzivni.
- Watanabe Mode, ki v raziskovanju prinaša sproščeno glasbeno podlago (lo-fi), kar ublaži napetost in omogoči, da si igrač tudi odpočne med potovanjem.
Atmosfera je pogosto tema, hladno, divje, včasih skoraj neljubo naravno okolje, kjer se čuti, da si v nečem zoprnem, kjer narava ni zgolj kulisa, ampak sovražnik, izziv. Ta surovost kontrastira s sproščenimi momenti, kot so potovanja, raziskovanje, lokacije z mirnejšo atmosfero, navdihi iz folklornih motivov.
boj, orodja, raziskovanje
Combat (bojni sistem) je razširjen v primerjavi s Tsushima. Poleg klasičnega katana-meča so sedaj na razpolago tudi:
- ōdachi (daljši, težji meč z velikim zamahom)
- kusarigama (verižna srpasta oprema)
- Različna orožja, možnost menjave orožij v bitkah, izgube orožja, prevzem orožja od sovražnikov.
Stealth, skrivno ubijanje, podpora z elementi okolja vse to se vrača, a z izboljšavami: sovražniki so bolj odzivni, bolje zaznajo zvoke/spremembe, orodja so bolj raznolika.
Raziskovanje in struktura sveta
- Svet je nastal kot bolj divji in oddaljen, s snežnimi viharji, gorami, z nevarnimi prehodi in okoljem, ki ni vedno prijazno.
- Lokacije niso vedno označene; igra vabi k raziskovanju z vizualnimi namigi. Vse to prispeva k občutku, da si del sveta, ne pa zgolj obiskovalec.
- Trajanje igre: kreativni direktor Jason Connell je povedal, da je igra v času potrebnem za preigravanje (glavna zgodba) podobna Tsushima. To pomeni, da lahko pričakuješ okrog 20-30 ur samo za glavno zgodbo (odvisno od tega, koliko raziskuješ in delaš stranskih nalog).
Ghost of Yotei