Umetna inteligenca vse bolj preoblikuje tehnološki svet, od glasovnih pomočnikov do samovozečih avtomobilov. V tem kontekstu se tudi Meta, matično podjetje Facebooka in Instagrama, pripravlja na tekmovanje z Googlom in Microsoftom z razvojem lastnega iskalnika, ki temelji na umetni inteligenci. Po poročilu revije The Information Meta namerava uporabiti umetno inteligenco za zagotavljanje povzetkov aktualnih dogodkov v svojih aplikacijah. Gre za potezo, ki bi lahko občutno spremenila trg.
Metin načrt
Trenutno se Metini klepetalni roboti, integrirani v Instagram in Facebook, za odgovore na vprašanja o aktualnih novicah zanašajo na Google in Microsoft Bing. Toda to bi se lahko kmalu spremenilo. Po navedbah The Information Meta že več mesecev razvija lastno podatkovno zbirko informacij za svojega klepetalnega robota, ki bi mu omogočila avtonomno iskanje po spletu.
Poleg tega Meta razvija tudi podatke o lokaciji, ki bi lahko konkurirali storitvi Google Maps. Pri tem ni edina Bloomberg je nedavno poročal, da Apple razvija orodja za iskanje, kar bi lahko pomenilo, da podjetje pripravlja lastno alternativo Googlovemu iskalniku, ki bi temeljila na umetni inteligenci. Da bi povečala kakovost svojih virov, je Meta sklenila tudi večletno pogodbo z novičarsko agencijo Reuters, kar pomeni, da bodo njeni klepetalni roboti lahko uporabljali Reutersove članke za bolj natančne odgovore.
Meta ni edina, ki pospešeno razvija iskalnik z umetno inteligenco. OpenAI, znan po svojem naprednem klepetalniku ChatGPT, dela na iskalniku SearchGPT. Prav tako podjetje Perplexity že razvija svoj iskalnik na osnovi umetne inteligence, čeprav se pri tem sooča s pravnimi izzivi s strani založnikov, vključno z družbo News Corp in New York Times.
Metin razvoj iskalnika z umetno inteligenco predstavlja neposreden izziv za Google in Microsoft, ki že leta prevladujeta na področju spletnega iskanja. Integracija umetne inteligence v iskanje bi lahko uporabnikom ponudila bolj personalizirano in intuitivno izkušnjo, saj bi AI omogočil podajanje kontekstualno ustreznejših in bolj prilagojenih odgovorov. To bi lahko pretreslo trg, na katerem trenutno dominira Google, Bing pa ostaja daleč na drugem mestu.
UI bi lahko nadgradil tradicionalne iskalnike, ki zgolj prikažejo seznam povezav. Tako bi se iskalna izkušnja izboljšala, uporabniki pa bi hitreje prišli do želenih informacij. Kljub temu se zastavlja vprašanje o pravnih in etičnih vidikih umetne inteligence v iskalnikih, saj je uporaba vsebin brez dovoljenja lahko sporna. Pravne težave, s katerimi se trenutno sooča podjetje Perplexity.