Leto 2023 je nedvomno leto PlayStation 5. Na evropskih in ameriških trgih so prodajne številke iz meseca v mesec impresivne, PS5 pa brez težav dominira nad konkurenco. Zlasti druga polovica leta je bila opazna, ko so nekatere države zabeležile celo trociferno rast v primerjavi z lanskim letom. Zanimivo je, da je bil ta uspeh dosežen predvsem zahvaljujoč učinkoviti marketinški strategiji in premišljenim cenovnim znižanjem.
Kljub temu pa leto 2023 ni bilo brez izzivov za PlayStation, zlasti na področju ekskluzivnih iger. V primerjavi z lanskim letom, ko smo videli izdaje kot so Gran Turismo 7, Horizon Forbidden West in God of War Ragnarok, je bila letos izbira skromnejša. Izpostaviti velja le Final Fantasy 16 in Marvel’s Spider-Man 2. Nadalje je septembrsko povišanje cen storitve PlayStation Plus pri mnogih uporabnikih sprožilo neodobravanje, saj izboljšanja storitve niso bila sorazmerna s ceno.
Poleg tega je bilo leto zaznamovano z razočaranji, kot je bil majski dogodek PlayStation Showcase, in zaznavno odtujenim komuniciranjem s strani podjetja. Kljub temu so impresivne prodajne številke PS5 v veliki meri rezultat močne blagovne znamke PlayStation, ki jo je Sony zgradil v preteklih letih.
A tekmovalci ne počivajo. Xbox s svojim Game Passom in prevzemi kaže vedno ostrejše kremplje, medtem ko Nintendo s svojo konzolo Switch ponuja edinstveno igralno izkušnjo. Leto 2024 bo ključno za trg igralnih konzol, saj pričakujemo lansiranje naslednika Nintendo Switcha in prve učinke Microsoftovega prevzema Activision Blizzarda v ekosistemu Xbox.
V tem kontekstu se zdi PlayStation trenutno v manj prepričljivi formi. Nejasen je nabor ekskluzivnih iger za leto 2024, v družbi SIE pa prihajajo do velikih sprememb. Trenutna strategija studia PlayStation Studios in obrat k storitvam v živo sta še vedno vprašljiva, posebej po preložitvi številnih projektov.