Yo, gamerji! Prihaja nekaj noro dobrega, samo za PS5 crew – “Rise of the Ronin”. To ni kar ena igra; to je rezultat epic sodelovanja med legendarnimi Team Ninja in velikani pri Sonyju. Govorimo o igri, ki je pravzaprav evolucija vsega, kar smo do zdaj videli v Nioh in še več.
“Rise of the Ronin” je akcijska pustolovščina, ki te ne bo pustila ravnodušnega. Zamisli si igro, ki je zrasla iz Ninja Gaiden in Dark Souls izkušenj – ja, prav si slišal. Ta igra je kot Nioh na steroidih, s še bolj brutalnim bojnim sistemom in za povrh vsega, Wo Long: Fallen Dynasty vibes, kjer so nam prvič na široko odprli vrata v svet z odprtim zemljevidom in še bolj dodelanim bojem.
Kje in kdaj?!
Zdaj pa bodi pozoren, ker “Rise of the Ronin” te popelje na Japonsko v obdobje Bakumatsu. To je čas, ko se je fevdalni sistem sesuval pod težo zunanje sile, z ameriškimi ladjami pod vodstvom admirala Matthewa Perryja na čelu. Predstavljaj si igro, kjer je zgodovina tvoje igrišče, in prav ti si sredi preobrata, ki bo za vedno spremenil Japonsko.
Torej, če si lastnik PS5 in te mika potopiti se v igro, ki ne samo da postavlja nove standarde v akcijskih RPG-jih, ampak te tudi popelje na potovanje skozi ključno obdobje japonske zgodovine, potem je “Rise of the Ronin” tvoj naslednji must-play. Pripravi se, da boš del nečesa velikega. Game on!
Skozi prizmo zgodovine
“Rise of the Ronin” je prava poslastica, polna zgodovinskih namigov in kulturnih biserov, ki bi lahko pritegnili vsakogar – od zgodovinskih navdušencev do fanov samurajev in roninov. Zgodba ima globino, ki obljublja, da bo zadovoljila različne okuse.
Aaaaampak …
Ampak, ko preidemo iz teorije v prakso, stvari niso tako rožnate. Enciklopedija v igri, dostopna preko posebnega menija, je sicer bogata z informacijami, ki se nenehno posodabljajo in razkrivajo svet, v katerem se odvija zgodba. Od zgodovinskih dejstev do likov, ki jih srečujemo – vse je podkrepljeno z obilico opomb in dokumentov. Vendar pa, ko pride do same pripovedi, se zdi, da igra izgubi svoj čar. Zgodba je prepletena z liki, ki jim manjka karizme in zapleti, ki so pogosto težko razumljivi, pustijo igralca v zmedi …
Kje so barve?
Kar se tiče umetniškega izraza, “Rise of the Ronin” nekoliko zbledi v primerjavi z drugimi igrami. Čeprav Japonska, ki jo igra skuša upodobiti realistično, obljublja veliko, se v končni izvedbi zdi nekoliko neizrazita in brez življenja. Pokrajine, ki bi lahko bile očarljive, izgubijo svoj čar zaradi ne tako živahnih barv. Tehnično gledano igra trpi zaradi občasnih težav s hitrostjo sličic in pomanjkanja detajlov v scenarijih, kar daje vtis, da smo se vrnili v čas pred PlayStation 4.
Ko govorimo o odprtem svetu, ki ga je zasnovala ekipa Team Ninja, se zdi, da igra ne izpolni pričakovanj. Za razliko od svetov, ki jih najdemo v igrah kot sta Elden Ring in The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, se Japonska v “Rise of the Ronin” zdi kot niz točk na zemljevidu, ki jih je treba doseči, ne da bi pri tem resnično raziskovali ali se čudili svetu okoli sebe.
Kljub temu, da so bili kavlji in gliserji v predstavitveni fazi igre močno pohvaljeni, se v praksi izkažeta za precej omejena in vezana na specifične lokacije. To pomeni, da svoboda raziskovanja, ki jo ponuja na primer Elden Ring, tukaj ni prisotna. Odprti svet sicer ponuja številne aktivnosti, kot so osvajanje postojank, plezanje na stolpe in reševanje stranskih nalog, vendar to ne prispeva h globini zgodbe ali napredovanju igralca na način, ki bi bil resnično zadovoljiv.
Izjemen, a ne popolnoma izkoriščen potencial
Na kratko, “Rise of the Ronin” ima velik potencial, ki pa ga v praksi ne izkoristi v celoti. Kljub nekaterim svetlim trenutkom in zanimivim elementom, igra na koncu ne uspe popolnoma ujeti igralčeve domišljije ali ponuditi izkušnje, ki bi bila tako bogata in vznemirljiva, kot smo morda pričakovali. Meni osebno je bila igra vseeno zelo všeč … Nekaj stvari sem odmislil in tako sem se uspel potopiti v svet Ronina … in tu je razlog …
Izjemen bojni sistem
Ej, ekipa, če je ena stvar, kjer “Rise of the Ronin” resnično zasije, je to bojni sistem. Ta dragulj igre je tisto, kar drži celotno izkušnjo skupaj in te motivira, da sprejmeš naslednjo misijo in se podaš na novo avanturo.
Za navdih so vzeli Nioh in Sekiro, kjer je vse odvisno od timinga. Tvoja vzdržljivost je ključna, vsak udarec mora biti natančno izmerjen. Izmikanje? To je tvoj joker, ki ga uporabiš samo v pravem trenutku. Pravočasno pariranje razbije obrambo nasprotnika in ti omogoči, da zadaneš usodne udarce.
In ne skrbi, igra ni tako neusmiljena kot Sekiro. Imaš nekaj manevrskega prostora za napake. Ampak brez prave strategije in poznavanja nasprotnika ne bo šlo. Treba je opazovati, predvidevati in prilagajati svoj stil.
“Rise of the Ronin” ponuja arsenal orožij za vsak bojni stil. In ne samo to, sistem je zasnovan tako, da te vodi k izbiri pravega orožja za pravega nasprotnika. Sprva se ti bo morda zdelo vse skupaj malo overwhelming, ampak ko enkrat pogruntaš sistem, postane vse skupaj intuitivno.
Težak začetek, a potem …
Začetek je lahko trd, ampak ko se enkrat zliješ s svojim karakterjem in začneš nasprotnike premagovati z enojnim, dobro načrtovanim udarcem, je občutek neprecenljiv. Ko osvojiš vse vzorce in premagaš igro, se počutiš kot pravi mojster.
In tu ni konec. “Rise of the Ronin” želi biti dostopen širšemu krogu igralcev. Z različnimi težavnostnimi stopnjami igra spoštuje tako tiste, ki iščejo pravi izziv, kot tudi novince. Boj je lahko tudi bolj taktičen, saj se lahko prikradeš mimo stražarjev ali pa se z zavezniki, ki jih najdeš online, lotiš misij na bolj sproščen način.
Pozor pri liku
Kar se tiče napredovanja lika, je sistem veščin razvejan in omogoča prilagajanje lika tvojemu stilu. A tu je tudi past – sistem je lahko zmeden in razdrobljen na preveč elementov, kar lahko vodi v naključno razporejanje točk. Kljub temu, da je sistem na papirju impresiven, v praksi pogosto zmanjka motivacije za poglobljeno raziskovanje in izkoriščanje vseh njegovih možnosti.
Moja ocena?
“Rise of the Ronin” morda ni revolucionarna mojstrovina, ki smo jo pričakovali, vendar to ne pomeni, da je brez vrednosti. Igra ima svoje pomanjkljivosti, od zapleta do tehnične izvedbe in oblikovanja sveta, a kljub temu ponuja trenutke lepote, učinkovite bojne gradnje in zanimivo raziskovanje.
Najboljše je …
Bojni sistem je tisti, ki resnično izstopa in prinaša občutek zadovoljstva in moči. Tudi če si novinec v žanru, lahko uživaš v avanturi z izbiro lažje težavnostne stopnje in pomočjo zaveznikov.
“Rise of the Ronin” ni popoln, a ljubitelji žanra bodo našli veliko za raziskovanje in uživanje v obdobju Bakumatsu na Japonskem. Boj je umetnost, in v tej igri, je to umetnost, ki jo vredno doživeti.