AI Daisy O2

Kolikokrat ste že prejeli nezaželen klic ali naleteli na telefonskega prevaranta, ki je skušal zapraviti vaš čas ali vas celo ogoljufati? Britanski telefonski operater O2 se je odločil, da to težavo reši s pomočjo najnaprednejše tehnologije. Predstavljamo Daisy, umetno inteligenco, ki se izdaja za ljubko, a zelo pretkano babico. Njena naloga? Zbegati prevarante, jih spraviti na napačno sled in zaščititi uporabnike.

Daisy the AI granny tackles fraud with endless nattering

Daisy je inovacija podjetja O2, zasnovana z uporabo umetne inteligence, ki je “nerazločljiva od prave osebe”. Ko Daisy prejme klic prevaranta, se odzove kot prijazna in na videz lahkoverna babica, ki goljufom vzame čas in jih s tem zmede. Medtem ko prevaranti mislijo, da so našli svojo žrtev, jih Daisy zadržuje in hkrati beleži njihove aktivnosti. Te podatke nato operater lahko prijavi ustreznim organom, s čimer pomaga preprečevati nadaljnje goljufije.

S svojo sposobnostjo naravnega pogovora in “osebnostjo”, ki prepričljivo posnema resnične odzive, Daisy predstavlja pravo past za prevarante. Po navedbah O2 se umetna inteligenca osredotoča na to, da prevarante zapelje v njihovo lastno igro, pri čemer jih zaposli do te mere, da nimajo časa za nadaljnje prevare.

Uradna izjava O2

 

Murray Mackenzie iz podjetja Virgin Media O2 je ob predstavitvi Daisy povedal:

„Najnovejša članica naše ekipe za preprečevanje goljufij, Daisy, goljufom obrača karte in jih prelisiči v njihovi kruti igri, saj jih preprosto zaposli. Daisy je tudi opomnik, da ne glede na to, kako prepričljiv je lahko nekdo na drugi strani telefona, ni vedno tisti, za katerega se izdaja.“

This AI-generated grandma thwarts scammers with long stories about her cat  | Popular Science

O2 je s tem projektom dokazal, da lahko umetna inteligenca preseže zgolj tehnične ali komercialne namene in postane pomembno orodje za zaščito ljudi. Daisy ni le inovacija, ampak tudi opomnik, da je mogoče najnovejše tehnologije uporabiti za reševanje resničnih problemov, ki prizadenejo številne posameznike. Telefonske prevare so globalna težava, ki lahko povzročijo finančno in čustveno škodo. Daisy pa pokaže, kako se lahko proti temu borimo s strategijo, ki prevarante zmede in odvrne.