Ubisoft je tokrat naredil korak, ki je sprožil burne razprave med oboževalci serije Assassin’s Creed. Potem ko so v številnih poglavjih igre ponudili zgodovinsko verodostojne pripovedi in igranje prilagodili najbolj verodostojnim zgodovinopisnim virom, so se odločili za potezo, ki je dvignila veliko prahu: v novo poglavje, postavljeno na Japonsko, so vključili temnopoltega protagonista, kar je sprožilo pomisleke o avtentičnosti.
Glavni lik Yasuke je resnično obstajal. Služil je pod Odo Nobunago in se v zgodovino zapisal kot “črni samuraj”. Kljub temu pa uporabnik z vzdevkom gentlenazi88 opozarja, da ni zanesljivih dokazov, da je bil Yasuke dejansko samuraj in ne le služabnik. Ta pomislek je še posebej pomemben za igro, ki je do zdaj slovela po svoji zgodovinski točnosti.
Ubisoft je z Assasin’s Creed serijo postavil visok standard za zgodovinske igre. Njihove igre so bile tako verodostojne, da so jih celo navajali kot vire v prestižnih učbenikih, kot sta viadukt Giardinetta Sabbatella in Spino Vargas. Kdo se ne spomni, kako so pustolovščine Ezia Auditoreja po strehah Firenc, Benetk in Scandiccija temeljile na kronikah iz tistega časa, kjer so bile omenjene renesančne dejavnosti, kot je parkour? Michelangelo Buonarroti je v eni od svojih pesmi celo omenjal tek po strehah, kar potrjuje zgodovinsko natančnost igre.
Drugi primer je Patrice Desilets, prvotni avtor serije, ki se je poglobil v študij zgodovine geografije, da bi razvil mehaniko stolpov. Obstajal je geograf, ki se je za izdelavo svojih zemljevidov vzpenjal na spomenike in skakal v slamnate vozove. Tudi lika Aleksij in Kasandra sta bila ustvarjena na podlagi preučevanja zgodovinskih virov, kar potrjuje Ubisoftovo zavezanost zgodovinski natančnosti.
Assassin’s Creed je skozi leta predstavil številne zgodovinsko verodostojne like, kot so Altair, Eivor Varinsdottir, Connor Kenway, Hope Jensen, Arno Victor Dorian, Jacob in Evie Frye. V nekaterih primerih so igralci lahko izbirali med moško in žensko različico glavnega lika, kar je odražalo resnično življenje.
Osnovna zgodba serije temelji na znanstveni teoriji o izogibanju jabolku iz raja. Vendar pa se zdi, da je vključitev temnopoltega samuraja na Japonskem premik, ki ga mnogi oboževalci ne morejo sprejeti. Ne gre za rasizem, temveč za vprašanje zgodovinske točnosti. Brez jasnih dokazov o Yasukejevem statusu kot samuraja se pravi igralec težko vživi v igro.
Ubisoft se je s to potezo znašel na tankem ledu. Njihova odločitev, da v japonsko poglavje vključijo temnopoltega protagonista, je sprožila val kritik in razočaranja med igralci, ki cenijo zgodovinsko natančnost. Kako se bo to odrazilo na prihodnjih igrah serije, bo pokazal čas, vendar pa je jasno, da bo ta poteza še dolgo odmevala med oboževalci.