TikTok je v ZDA spet podaljšal svoj “datum izteka” do tokrat 17. septembra 2025. Najbolj priljubljena družbena aplikacija med mladimi Američani in številnimi podjetji ima tako še tri mesece časa, da reši svojo prihodnost na največjem tehnološkem trgu na svetu. Kaj to pomeni za uporabnike, oglaševalce in vso digitalno industrijo?
TikTok, ki je v lasti kitajskega ByteDancea, se že več kot leto dni sooča s političnimi in pravnimi pritiski v ZDA. Ameriški kongres je namreč spomladi 2024 sprejel zakon, ki zahteva, da mora ByteDance prodati ameriški del TikToka ali pa bo aplikacija prepovedana na vseh platformah, kot sta Apple App Store in Google Play. Sprva je bil rok januar 2025, a ga je zdaj že tretjič podaljšal predsednik Donald Trump. Zadnja izvršna odredba prinaša nov “deadline” in to je 17. september 2025. Do takrat mora ByteDance najti kupca, ki ga mora potrditi tudi kitajska vlada, sicer TikToku v ZDA grozi prepoved.
Trump je pred kratkim v intervjuju za Fox News dejal, da ima “skupino zelo bogatih ljudi”, ki bi kupila TikTok. Med možnimi interesenti se omenjajo velikani, kot so Microsoft, Oracle, Amazon, pa tudi zasebni investicijski skladi in znana imena iz poslovnega sveta. Toda za prenos ključnega algoritma in tehnologije bo potrebna tudi odobritev Pekinga in tukaj se lahko zatakne. Kitajska namreč TikTokov priporočilni algoritem smatra kot strateško tehnologijo in izvozne omejitve trenutno preprečujejo, da bi bila prodaja “ključnih delov” aplikacije tako enostavna.

Vrhovno sodišče ZDA je letos že potrdilo ustavnost novega zakona, ki zahteva prodajo ali prepoved aplikacije iz varnostnih razlogov. TikTok se uradno bori naprej, lobira v ameriškem kongresu in opozarja, da ima v ZDA več kot 170 milijonov uporabnikov ter milijone malih podjetij, ki so odvisna od njegove platforme. Na drugi strani pa številni analitiki menijo, da gre za politično igro. Trump si z zamikom odločitve pušča odprta vrata za iskanje “diplomatske” rešitve ali odmevno prodajo, ki bi mu prinesla politične točke pred volitvami.
Trije meseci podaljšanja so čas za napeto igro pogajanj med Washingtonom, Pekingom in potencialnimi kupci. Če se ByteDance in ZDA ne dogovorijo, bo TikTok v ZDA “vsaj formalno” blokiran, aplikacija pa umaknjena iz vseh digitalnih trgovin. Realno pa marsikateri strokovnjak meni, da bo saga dobila še kakšen zaplet in novo poglavje. Za uporabnike in podjetja velja: TikTok je vsaj do jeseni na varni strani, toda prihodnost aplikacije v ZDA ostaja negotova. Vse oči so zdaj uprte v pogajanja in politične odločitve – ki bodo pokazale, ali bo TikTok v ZDA preživel ali dokončno izgubil ameriški trg.
Viri: PC Gamer, Reuters, FT.com, Business Insider