tiktok prepoved

Za TikTok so to zelo pomembni dnevi. Po tem, ko si je družbeno omrežje začasno zagotovilo odložitev prepovedi v ZDA, zdaj aktivno išče rešitev, s katero bi trajno preprečilo blokado svoje aplikacije na ameriških tleh. Trenutno se kot edina možna rešitev kaže prodaja in prenos operacij na ameriško ozemlje, v igri pa sta predvsem dve veliki podjetji, ki sta v zadnjih dneh že predstavili svoje ponudbe: Microsoft in Oracle.

TikTok
TikTok

Po najnovejših informacijah NPR naj bi Microsoft in Oracle pripravljala ponudbo za nakup TikToka, pri čemer naj bi pogajanja z družbo ByteDance neposredno usmerjala Bela hiša in predsednik Trump. Kitajsko podjetje bi obdržalo manjšinski delež, medtem ko bi algoritme aplikacije, podatke uporabnikov in posodobitve programske opreme v celoti upravljal Oracle, Microsoft pa bi imel vlogo investitorja.

Oracle že zdaj TikToku zagotavlja strežniško infrastrukturo, potrebno za delovanje aplikacije, zato bi bila odločitev za prevzem upravljanja aplikacije logična poteza za preprečitev prepovedi. Predsednik Trump je sicer omenil, da je v stiku z veliko zainteresiranimi stranmi, ki bi želele prevzeti TikTok, vendar Oracle ni med njimi.

Ne, ne gre za Oracle. Govorim z mnogimi ljudmi, zelo pomembnimi ljudmi, ki so zainteresirani za nakup. Odločitev bom verjetno sprejel v naslednjih 30 dneh. Kongres je dal 90 dni časa. Če bomo lahko rešili TikTok, mislim, da bi bilo to dobro,” je izjavil Trump. Potrdil je zanimanje Microsofta za nakup, pogajanja še vedno potekajo, odločitev pa bo sprejeta šele prihodnji mesec.

Med interesenti je tudi skupina, ki jo vodi znani spletni vplivnež James Donaldson, bolj znan kot MrBeast. Njegova skupina naj bi za nakup ponudila kar 20 milijard dolarjev. V njej sta tudi David Baszucki, soustanovitelj in direktor podjetja Roblox, ter Nathan McCauley, soustanovitelj in direktor podjetja Anchorage Digital. Kljub visoki ponudbi pa znesek morda ne bo dovolj, saj je vrednost TikToka trenutno ocenjena med 40 in 50 milijardami dolarjev.

Predsednik Trump je omenil še štiri možne kupce, katerih identitete za zdaj niso razkrite, vendar naj bi šlo za skupine investitorjev, ne za posamezna podjetja. Naslednji odločilni datum je lahko 5. april, vendar ni izključeno, da bo rok ponovno podaljšan.

TikTok
TikTok

V zadnjem poskusu za dosego dogovora je predsednik Trump Kitajski predlagal zmanjšanje carin v primeru uspešne prodaje aplikacije, vendar je kitajska vlada ponudbo za “majhno zmanjšanje” takoj zavrnila. Po poročanju New York Timesa je v začetku aprila ponudbo za nakup TikToka predložil tudi Amazon, vendar se čas hitro izteka.

Ob izteku roka 5. aprila je Trump TikToku dodal še dodatnih 75 dni za iskanje kupca in nadaljevanje poslovanja v ZDA. Vendar pa trenutna “carinska vojna” med državama otežuje iskanje skupne rešitve, dogovor pa je vedno bolj oddaljen. ByteDance je v izjavi poudaril, da ostajajo odprta “ključna vprašanja“, ki jih je treba rešiti.

ByteDance se z ameriško vlado pogovarja o možni rešitvi za TikTok v ZDA. Dogovor še ni sklenjen. Obstajajo ključna vprašanja, ki jih je treba rešiti. Vsak dogovor bo moral biti odobren skladno s kitajskim zakonom,” so sporočili iz kitajskega podjetja. Nova podaljšana odločitev obenem omogoča, da TikTok ostane dostopen v trgovinah Apple App Store in Google Play Store.

Novinarka medija Semafor je ob tem dodala, da predsednik Trump namerno zavlačuje dogovor s Kitajsko, povezan s carinskimi pogajanji. “Trump mi je povedal, da bodo zavlačevali dogovor glede TikToka s Kitajsko, dokler ne bodo rešili carinske problematike. Morda bomo pet minut namenili pogovoru o TikToku med carinskimi pogajanji. To ne bo vzelo veliko časa,” je poročala novinarka.

ByteDance je medtem zagotovil oglaševalcem, da aplikacija ne gre nikamor, saj je predstavil nova orodja za oglaševanje. Podpredsednica oddelka Global Business Solution, Khartoon Weiss, je zagotovila: “TikTok ostaja tukaj. V našo platformo in njeno prihodnost imamo absolutno zaupanje.

Kot je bilo pričakovano, je pred rokom 19. junija Trump TikToku zagotovil še eno podaljšanje prepovedi, tokrat za 90 dni. Tiskovna predstavnica Bele hiše Karoline Leavitt je izjavila: “Predsednik Trump ne želi ugasniti TikToka. Ta podaljšek bo trajal 90 dni, v katerih bo administracija aktivno delala na sklenitvi dogovora, da bodo lahko Američani še naprej uporabljali TikTok z zagotovilom, da so njihovi podatki varni.”

Trenutno je težko napovedati prihodnost TikToka v ZDA, a jasno je, da vsi deležniki iščejo rešitev, ki bi preprečila ponovno aktivacijo prepovedi.