Nokia, nekoč pionir mobilne tehnologije, je skrivala številne inovacije, ki niso nikoli ugledale luči sveta. Med njimi se je v arhivu Nokia Design Archive, ki ga je januarja objavila Univerza Aalto iz Helsinkov, odkril presenetljiv dokument – koncept igralne konzole, ki je močno spominjala na Nintendo Switch, a sega v leto 2004.
Obsežni arhiv razkriva več kot dve desetletji Nokijinih inovacij – od VR-očal in nosljivih naprav do pametnih telefonov, ki so močno prehitevali svoj čas. Med neuresničenimi idejami je tudi projekt “The Ultimate Gaming Device”, igralna konzola z odstranljivimi krmilniki in možnostjo priklopa na televizor – koncept, ki ga danes prepoznamo v Nintendo Switchu.
A kako je Nokia sploh prišla do te ideje?
Od igre Snake do ambicij v svetu videoiger
Leta 1997 je Nokia na modelu 6110 predstavila igro Snake, ki je postala izjemen hit in dosegla več kot 400 milijonov naprav. Podjetje je hitro spoznalo, da bo igranje iger v prihodnosti pomemben del mobilne izkušnje.
Sledil je drzen korak – razvoj Nokie N-Gage, prvega telefona, ki je bil oblikovan kot prenosna igralna konzola. Kljub ambicioznemu pristopu in podpori velikih založnikov, kot so Sega, Eidos in Bethesda, N-Gage ni uspel. Naprava je bila okorna, draga in nepraktična. Leta 2004 je Nokia poskusila popraviti napake z modelom N-Gage QD, a je bil vlak že odpeljal – istega leta sta Nintendo in Sony predstavila DS in PSP, ki sta prevzela trg.
“The Ultimate Gaming Device” – Nokijina vizija prihodnosti
Nokijin arhiv razkriva, da neuspeh N-Gage ni ustavil podjetja pri snovanju še bolj naprednih idej. “The Ultimate Gaming Device” je bil koncept, ki je predvideval več konfiguracij igralne naprave:
- MonoBlock – klasična prenosna konzola brez odstranljivih delov (podobno kot N-Gage).
- Conventional – klasična konzola z ločenim krmilnikom in priklopom na TV.
- Folding – preklopna naprava, podobna Game Boy Advance SP.
- Accessory – brezžični krmilniki z gibalnimi senzorji, ki jih je mogoče uporabljati ločeno (koncept, ki je predvidel Nintendo Wii!).
- Detachable – prenosna konzola z odstranljivimi krmilniki in možnostjo uporabe v več načinih (izjemno podobno Nintendo Switchu!).
- Un-conventional – popolna potopitev v igro prek nosljivih naprav in interaktivnih senzorjev.
Je Nokia prehitela Nintendo?
Nintendo Switch je rezultat več desetletij inovacij in eksperimentiranja na področju modularnih konzol. Čeprav ni dokazov, da bi Nintendo črpal navdih iz Nokijinih zamisli, ostaja dejstvo, da je finsko podjetje že leta 2004 razmišljalo v smeri, ki je postala realnost šele trinajst let kasneje.
Poleg tega je leta 2010 spletna stran PocketGamer poročala, da sta Nokia in Nintendo v zgodnjih 2000-ih skrivaj sodelovala pri raziskovalnem projektu. Čeprav ni neposrednih dokazov, se časovno ujemanje z Nokijinimi dokumenti zdi vsaj zanimivo.
Med vizionarstvom in zamujenimi priložnostmi
Nokia je bila v svojem času izjemno drzna in inovativna, a zaradi napačnih poslovnih odločitev ni uspela uresničiti številnih revolucionarnih idej. Njihovi arhivi nam danes omogočajo vpogled v svet, kjer bi lahko mobilna industrija in svet videoiger sledila povsem drugačnemu razvojnemu toku.
Čeprav se Nintendo in Nokia nista razvijala vzporedno, imata skupno lastnost – neprestano iskanje novih rešitev in drznost pri eksperimentiranju. In kdo ve, morda se med Nokijinimi zaprašenimi koncepti skriva še kakšna ideja, ki bo čez nekaj let postala resničnost.